Tullverket

Lediga jobb

Tullverket söker verksamhetssamordnare

Administrationsavdelningen ansvarar inom Tullverket för områdena inköp & upphandling, lokaler samt intern service. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem.

Avdelningen består av en stab, tre nationella enheter och har ca 55 anställda. Enheten för verksamhetsservice leds av enhetschef och har tre ansvariga chefer i en geografisk indelning: syd, väst, öst/nord.

Verksamheten ansvarar för förvaltning av myndighetens lokaler, fordon, beklädnad, verksamhetsskydd och tjänstekort samt ska utveckla, förvalta, tillhandahålla och säkra verksamhetsbehovet av ändamålsenlig och effektiv verksamhetsservice. Inom ramen för enhetens uppdrag ingår även utveckling- & förvaltning av framtidens kontorslösningar. Enheten har också viktiga ansvars- och arbetsuppgifter kopplat till kontinuitetsarbete och särskilda händelser.

Enheten för verksamhetsservice består av ca. 30 medarbetare som har sin geografiska placering på olika platser i landet, främst i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen som verksamhetssamordnare innebär att du fungerar som internt stöd till enhetens utvecklingsarbete i syfte att öka såväl effektivitet som kvalitet. Vi arbetar processinriktat med fokus på leverans till våra olika intressenter vilket kräver samordning av våra projekt- & uppdrag. Verksamhetssamordnaren kommer även att bistå chef med intern kommunikation, interna utredningsuppdrag samt processutveckling.

  • Verksamhetssamordnaren medverkar till god intern samordning samt att utveckla och upprätthålla kontakter med avdelningens övriga enheter och funktioner samt aktuella intressenter inom Tullverket.
  • Samordnar enhetens utvecklingsarbete; att utreda, dokumentera samt analysera.
  • Bistår enhetens chef med olika underlag, sammanställningar och planer.

Verksamhetssamordnaren är underställd enhetschefen och ingår i enhetens chefsgrupp.

Vi söker dig som har:

  • Akademisk utbildning inom ekonomi, marknadsföring, kundservice, logistik eller lokalförvaltning alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
  • God kännedom om Arbetsmiljöverkets förskrifter (AFS) – fysisk arbetsmiljö.
  • Erfarenhet av arbete inom området Facility Management.
  • Erfarenhet av att följa upp verksamhet, analysera resultat och föreslå förbättringsåtgärder.
  • Erfarenhet av skriftlig dokumentation såsom PM, rapport, styrande och stödjande dokument m.m.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.
  • Goda kunskaper i Microsoft Officepaket.
  • Körkort minst *B*.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet i förändringsledning.
  • Erfarenhet av avtalsförvaltning.
  • Erfarenhet av att medverka i projekt.
  • Kunskaper inom kommunikation.
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett helhetsperspektiv på verksamheten, god analytisk och strategisk förmåga, du har vana av att planera, organisera och prioritera ditt arbete, är lösningsorienterad och har lätt för att se möjligheter även i komplexa situationer. Du har mycket god samarbetsförmåga, hög integritet, är flexibel, noggrann, kommunikativ och lyhörd. Du är en stresstålig, stabil och trygg person.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Övrigt

Referensnummer: PER 2023-26.

Placeringsort: Malmö.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och som en del i rekryteringsprocessen ingår därför säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Innan beslut om anställning fattas kommer du att genomgå drogtest.

Tjänsten innebär normalt förtroendearbetstid.

6 månaders provanställning tillämpas.

För mer information och ansökan

Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Marlena Hansen, tel. 040-661 30 71. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Eva Gundel, tel. 040-661 31 72 och för Saco-S, Mats Frånberg, tel. 040-661 34 05.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 12 februari 2023. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

 

2023-01-12

Sidan uppdaterades:

Vad är ändrat: Quality assured

Vi tar tacksamt emot förbättringsförslag men kan tyvärr inte svara på några frågor här.
Har du en fråga kan du i stället kontakta oss.

4000