Tullverket

Anmäl dig till webbseminarier

Tullverket erbjuder kostnadsfria webbseminarier på olika teman rörande tull.

Om webbseminarier

I våra korta webbseminarier får du lära dig mer om tull. Under seminariet har du möjlighet att ställa frågor på det aktuella ämnet. Se aktuella ämnen längre ner på den här sidan.

Aktuella webbseminarier


DatumTidÄmne

30 november

13.00

Tullvärdedeklaration i nya importsystemet (*)

5 december

13.00

Tullvärdedeklaration i nya importsystemet (*)



(*) På grund av stort intresse erbjuder vi detta webbseminarium vid två tillfällen.

 

Webbseminarietillfällen

Datum och tid för de olika webbseminarierna kommer att läggas ut löpande under terminens gång.

Anmälan

Eftersom antalet platser till webbseminariet är begränsat behöver du anmäla dig i förväg.

För att kunna anmäla dig till webbseminarierna måste du ha ett konto i vår lärplattform. Du anmäler dig till sedan via Katalog i vår lärplattform eller via länken nedan.

Anmäl dig i lärplattformen


Förkunskaper

Inga krav på förkunskaper.

Undervisningsspråk

Informationstillfällena hålls på svenska.

Utrustning

Dator, surfplatta eller telefon. Hörlurar som är kompatibla med den enhet du använder.

Webbseminariets upplägg

Ett webbseminarium är cirka 30 minuter långt.

Plats

Webbseminarierna hålls i Tullverkets webbseminarieverktyg. Länkar till mötena finns i Tullverkets lärplattform.

Kursavgift

Webbseminarierna är kostnadsfria.

Skapa konto

Du skapar kontot i lärplattformen genom att klicka på Skapa konto när du kommer in på inloggningssidan via länken nedan.

Det går också bra att skapa konto och gå våra webbseminarier som privatperson, ange ditt personnummer i fältet för organisationsnummer.

Notera att det är du som ska gå webbseminariet som ska skapa ett eget konto och själv anmäla dig till webbseminariet.

Skapa konto eller logga in i lärplattformen för våra kurser.

Viktig information om ditt konto

Varje konto är personligt och är knutet till deltagarens namn. Det går alltså inte att skapa ett gemensamt konto för flera deltagare.

I och med lagen om skydd av personuppgifter (GDPR) raderas ditt konto automatiskt efter ett års inaktivitet i lärplattformen.

Redigera konto

Under kontoinställningarna i lärplattformen kan du alltid redigera ditt konto i efterhand, till exempel ändra namn och lösenord, post och e-postadress, företagets namn och organisationsnummer med mera.

Bokningsbekräftelse

När du har anmält dig kommer du att få en bekräftelse med länken till webbseminariet till den e-postadress som du angett i din profil. Får du inget meddelande titta i din skräppost.

Boka om eller avboka

Om du behöver boka om måste du först avboka din nuvarande anmälan, och sedan göra en ny anmälan.

Instruktionen för avbokning finns i bokningsbekräftelsen som du får vid anmälan. Du kommer därefter att få avbokningsbekräftelsen via e-post.

Återbud

Antal platser till våra webbseminarier är begränsat. Om du inte kan komma till webbseminariet (gäller även distans) behöver du lämna återbud senast en (1) arbetsdag i förväg.


Sidan uppdaterades:

Vad är ändrat: Webbseminarium 30 november samt 5 december

Vi tar tacksamt emot förbättringsförslag men kan tyvärr inte svara på några frågor här.

Har du en fråga kan du i stället kontakta oss.


4000
Spamskydd med captcha * (obligatorisk)