Tullverket

Certifikatbeställning

I e-tjänsten Certifikatbeställning kan du beställa och administrera signeringscertifikat, som krävs för att kunna sända meddelanden via EDI till Tullverket.

För att kunna logga in i e‑tjänsten behöver du ha tillgång till Tullverkets e‑tjänster och vara anmäld som kontaktperson för hantering av signeringscertifikat för företaget.

I e‑tjänsten kan du

  • beställa, hämta och spärra Företagets signeringscertifikat
  • hämta Tullverkets signeringscertifikat. Det behövs för att företaget ska kunna ta emot meddelanden via EDI från Tullverket.

Behörighet till Tullverkets e‑tjänster

Anmäl kontaktperson för signeringscertifikat

För varje nytt certifikat måste en ny CSR-fil skapas. Instruktion hur du skapar en CSR-fil får du av din systemleverantör.

Du måste logga in med Bank-id.

Sidan uppdaterades:

Vad är ändrat: Språklig justering

Vi tar tacksamt emot förbättringsförslag men kan tyvärr inte svara på några frågor här.
Har du en fråga kan du kontakta oss via ett webbformulär, e-post eller telefon.
4000